Douches in zwembad Kalverdijkje tijdelijk afgesloten i.v.m. verhoogde legionella-waarden.
Lees meer op bvsport.nl/legionella
In de huisstijl leggen we de nadruk op beleving, het goede gevoel wat je krijgt bij bv SPORT. In de pay-off ‘blij van sport’ is dit samengevat.
Oranje
HEX #DE3F0F
RGB 222, 63, 15
CMYK 5.1%, 85.56%, 100%, 0.52%
Pantone 1665 C
Geel
HEX #FBE900
RGB 251, 233, 0
CMYK 5.74%, 0.08%, 90.48%, 0%
Pantone 3945 C
Groen
HEX #009964
RGB 0, 153, 100
CMYK 81.96%, 12.25%, 74.61%, 0.87%
Pantone 7724 C
Paars
HEX #554696
RGB 85, 70, 150
CMYK 79.58%, 79.38%, 0%, 0.06%
Pantone 7670 C
Blauw
HEX #87CEDC
RGB 135, 206, 220
CMYK 49.33%, 0%, 14.85%, 0%
Pantone 2905 C
Donkerblauw
HEX #00416D
RGB 0, 65, 109
CMYK 100%, 73.97%, 32.29%, 18.73%
Pantone 7694 C
Naast de visuele uitingen van onze huisstijl, willen we ook graag een eenduidige tone of voice.
Simpel
We spreken duidelijke, klare taal. In één oogopslag is duidelijk wat we bedoelen. We vermijden jargon en vertalen dat naar voor de eindgebruiker begrijpelijke taal.
We gebruiken dus geen moeilijke woorden als een eenvoudig woord ook kan. Daarnaast houden we het kort en krachtig. Taalniveau: B1
Enthousiast
We benaderen de eindgebruiker op een enthousiaste manier en laten hiermee onze emoties spreken. We kiezen hier voor een levendige manier van communiceren.
We kijken hierin natuurlijk wel of het passend is en zorgen dat het niet té amicaal wordt, zodat we als organisatie serieus genomen worden.
Persoonlijk
We willen de doelgroep persoonlijk en vriendelijk aanspreken, dit past namelijk goed bij de merkidentiteit ‘blij van sport’.
Informeel
In de communicatie benaderen we de doelgroep op een informele wijze. Dit houdt onder andere in dat we ze aanspreken met ‘je’, op een menselijke manier.
Taalniveau B1 staat voor eenvoudig Nederlands. De overgrote meerderheid van de bevolking begrijpt teksten op taalniveau B1. Ook mensen die geen (hoge) opleiding hebben gehad. Een tekst op B1-niveau bestaat uit makkelijke woorden die bijna iedereen gebruikt. En uit korte, eenvoudige en actieve zinnen.
Mensen geven er steeds meer de voorkeur aan door organisaties te worden aangesproken als mensen, niet als een massa, doelgroep of persona. De je-vorm is informeel, wat goed past als je een persoonlijke, informele band wilt met je gasten. De je-vorm toont gelijkwaardigheid en creëert geen onnodige afstand.
De vormentaal die we in de uitingen toepassen, visualiseert grafisch de emotie ‘blij’ door gebruik van de glimlach. Deze vorm is afgeleid van het beeldmerk uit het logo. De glimlach zien we onder verschillende hoeken terugkomen en ook in combinatie met belijningen. Die refereren aan de belijningen op de vloeren en velden. Hiermee koppelen we als het ware het functionele lijnenspel met de positieve emotie van een glimlach.
bv SPORT wil dat Leeuwarden één van de gezondste en sportiefste gemeentes van Nederland is, door alle inwoners van gemeente Leeuwarden e.o. optimaal te stimuleren en te faciliteren in sport en bewegen.
Sporten is essentieel voor een energieke en gezonde samenleving. We sporten niet alleen om fit te blijven, sport is een middel voor gezondheidsbevordering, tegen eenzaamheid, voor vitaliteit en om de bevolking in beweging te krijgen. Maar bovenal: sport maakt mensen blij. ‘Blij van sport’ is daarom ook de essentie van ons bedrijf.
Binnen onze missie wordt de kennis, ervaring en schaal van bv SPORT, op het gebied van sport en bewegen en maatschappelijk vastgoedbeheer, breed ingezet om maatschappelijk voordeel te boeken en iedereen in de gemeente blij van sport te maken.
Ons huis is op orde en we kunnen de dienstverlening verbreden als het nodig is, maar wel binnen de financiële kaders die hiervoor beschikbaar zijn. Financiële risico’s nemen we niet als deze ten koste gaan van de basis.
Onze schaal en kennis zijn we bereid in te zetten om ook anderen van dienst te kunnen zijn, mits dit ook bv SPORT versterkt.
Uitingen voor jeugdactiviteiten